Pravo na pristup informacijama je demokratsko pravo građana zajamčeno Ustavom Republike Hrvatske i važno sredstvo za osiguranje vladavine prava i dobrog upravljanja svih razina tijela javne vlasti.

Također je preventivni alat za borbu protiv korupcije, koji s jedne strane jača otvorenost rada, a s druge strane sužava prostor zlouporabe tijela javne vlasti, preventivno djelujući na zakonitost i pravilnost u postupanju. Zakon o pravu na pristup informacijama omogućava građanima i pravnim osobama, domaćim i stranim, pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija tijela javne vlasti, za koja ne postoje zakonska ograničenja koja bi štitila određene podatke radi zaštite drugih ustavom priznatih interesa. Pravnu zaštitu prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija osigurava Povjerenik za informiranje, koji uz to ima funkciju nadzora, praćenja i promicanja prava na pristup informacijama.

Hrvatski Sabor je 15. veljače 2013 godine donio Zakon o pravu na pristup informacijama (ZPPI), ("Narodne novine, 25/13) kao i Izmjene i dopune ZPPI-ja ("Narodne novine", broj 85/15 i 69/22).

 

Kako ostvariti pravo na pristup informacijama?

Pravo na pristup informacijama ostvaruje se podnošenjem pisanog zahtjeva za pristup informacijama, koji treba sadržavati slijedeće podatke:

  • Naziv i sjedište tijela javne vlasti kojem se zahtjev podnosi
  • Podatke koji su važni za prepoznavanje tražene informacije
  • Ime i prezime i adresu fizičke osobe podnositelja zahtjeva, odnosno
  • Tvrtku odnosno naziv pravne osobe i njezino sjedište.

U slučaju nepotpunog ili nerazumljivog zahtjeva podnositelj zahtjeva će se bez odgode pozvati da ga ispravi u roku od pet dana od dana zaprimanja poziva za ispravak. Ako podnositelj zahtjeva ne ispravi zahtjev na odgovarajući način, a na temelju dostavljenog se ne može sa sigurnošću utvrditi o kojoj se informaciji radi, zahtjev će se odbaciti rješenjem.

 

Zahtjevi za pristup informacijama dostavljaju se pisanim putem na adresu:

  • Učilište AKD-Zaštite za osposobljavanje zaštitara i čuvara, Planinska 13, 10 000 Zagreb
  • elektronskom poštom na adresu: sluzbenikzainformiranje.uciliste@akdz.hr
  • na broj fax-a: 01/4800-289
  • ili donijeti osobno na adresu Planinska 13, 10 000 Zagreb, radnim danom od 08:00-15:00 sati.

 

Obrasci:

  • zahtjev za pristup informacijama
  • zahtjev za dopunu ili ispravak informacija

 

Ograničavanje ili odbijanje pristupu informacijama

Učilište AKD-zaštite za osposobljavanje zaštitara i čuvara može sukladno članku 15. ZPPI-ja ograničiti pristup informacijama. Sukladno navedenom, prema prosudbi, će se provesti test razmjernosti i javnog interesa te ovisno o rezultatima provedenog testa odlučiti rješenjem o omogućavanju pristupa informacijama ili o odbijanju zahtjeva u cijelosti ili djelomično. Pristup traženoj informaciji će se ograničiti samo ako se na traženoj informaciji utvrdi postojanje apsolutnog zakonskog ograničenja sukladno ZPPI-ju.

 

obrasci:

zahtjev za pristup informacijama

zahtjev za dopunu ili ispravak informacija

 

Linkovi: